ejendomsservice

Ejendomsservice for boligforening i Ballerup

Case story om "Ejendomsservice i boligforening"

Alle vil gerne være stolte af det sted de bor, derfor er det vigtigt at både ude- og
inde miljøet er indbydende og i orden.

Først og fremmest havde boligforeningen i Ballerup brug for et rengøringsfirma, der kunne få indgangspartier, trapper, gange og fælles vaskerier/tørrerum til at fremstå rene og indbydende.

Dernæst skulle de bruge en person, der kunne fungere som gårdmand og stå for udskiftning af lyspærer, skaktrens og håndtering af det fælles storskraldsområde, tage sig af glatførebekæmpelse om vinteren og fejning af fortov/gård om sommeren.

Når de først skulle ud og finde en samarbejdspartner, havde boligforeningen også identificeret andre opgaver de havde brug for hjælp til:

  • 4 gange om året ville de gerne have poleret alle vinduer udvendigt. Der var mange ældre beboere i foreningen og de havde svært ved at klare denne opgave.
  • Der skulle også være muligt at bestille polering af vinduerne indvendigt, hvis beboerne ønskede hjælp til dette.
  • Gårdmiljøet i boligforeningen var et velbesøgt område, men det var længe siden nogen havde gjort noget for at gøre det attraktivt. Det ville være rart om man kunne få hjælp til at fjerne ukrudt, klippe hæk & buske og slå det lille græsareal regelmæssigt.
  • En gang imellem var det brug for at få ryddet og gjort rent på loftet og i kælderen, og når de en gang om året havde den store fælles oprydning, ønskede de hjælp til bortskaffelse af diverse affald på betryggende vis og iht. gældende love og regler på området.
  • Boligforeningen var desværre plaget af graffiti og havde brug for at få renset facade, skur og hegn efter behov. De ønskede også generel rådgivning om hvorledes de kunne minimere hærværk i boligforeningens fællesområder.
  • Og sidst, men ikke mindst havde mange af beboerne efterlyst muligheden for at få hjælp til små-reparationer og tunge løft.

ee eee eq

Konkret resultat:

Hos RengøringsEksperterne ApS har vi altid haft som motto, at vi skal være kundens forlængede arm og daglige samarbejdspartner. For os er det vigtigt, at alle serviceopgaver bliver løst af professionelle og veluddannede personer, der kan lide deres arbejde og som har de arbejdsværktøjer der er nødvendige for at udføre alle opgaver i høj kvalitet og uden unødig slitage på ryg, ben og arme.

Vi lavede en aftale med boligforeningen, om en testperiode på 6 måneder og det er efter hånden flere år siden. Beboerne er i dag super glade og stolte af den boligforening de bor i og viser den glad frem til alle, der ønsker at se både deres indendørs og udendørs fællesarealer.

Det dufter rent i trappeopgangene, vaskeri og tørrerum ser pæne og indbydende ud, kælder og loft er rene og det roder ingen steder i fællesarealerne, der er lys i alle lamper, intet spindelvæv at se nogle steder og vinduerne skinner.

I gårdmiljøet er der sket en hel masse. Alle hække og buske bliver regelmæssig klippet, græsset er aldrig for langt og intet skidt at se på hverken fortov eller i gården. Det fælles storskraldsområde ser utroligt overskueligt og ryddet ud og der er ingen graffiti at se. Nyt møblement har man også investeret i, for når det var så pænt rundt omkring skulle man også have noget godt at sidde i når man ønskede at nyde det gode vejr. Hvert år sørger gårdmanden for at rengøre og oliere møblerne, så de fremstår indbydende når den første forårssol sender varme stråler ned i gården.

Og hvad siger beboerne så – jo de siger; ”Hvor er det dejligt at vi bor i sådan en veldrevet boligforening, hvor alt fungerer og ser pænt og indbydende ud”.

tagline
share

Vi har
døgnvagt
på skadeservice

Ring
53 65 35 59

Nyheder & små historier fra vores hverdag